Lidt om Ringkøbing Ro- og Kajakklub

Klubben er smukt beliggende ud til vandet, hvor Vonå møder Ringkøbing Fjord. Vi er heldige med at have meget gode faciliteter, som klubbens medlemmer og gæster har stor glæde af. Vi tilbyder mulighed for at ro havkajak og inrigger.

Klubben blev stiftet i 1945 og hed dengang Ringkøbing Roklub. Det hele begyndte med en kreds af gamle roere, der var bosat i Ringkøbing. De savnede en roklub i Ringkøbing. Pr. brev anmodede de Dansk Forening for Rosport om lov til at starte en roklub i byen. Dette blev godtaget, og den 31. januar 1945 stiftedes klubben Ringkøbing Roklub, der fik sine første love d. 25. marts 1945 og officielt trådte i kraft ved sæsonstart og indvielse af bådehus den 23. juni.

Siden da er det blevet til mange opture og oplevelser i og omkring roklubben, der i 2020 kan fejre sit 75-års jubilæum.

I gamle dage...

Nedenfor kan se og læse to af klubbens medlemsblade fra 1946.